Logo

RSS Print

Finansiel information

Nøgletal 2015

Omsætning: 3.706 (3.422) mio. kr.
Resultat før finansielle poster: 215 (214) mio. kr.

Nordisk Film leverede i 2015 dets højeste omsætning og havde et meget flot resultat – drevet af et fremragende biografår, stærke filmtitler, et godt salg af PlayStation 4 og vækst i de digitale forretninger.  

Nogle af de bedste danske film i 2015 var produceret af Nordisk Film. Tobias Lindholms Krigen blev nomineret til en Oscar, og Martin Zandvliets Under sandet gik sin sejrsgang på internationale filmfestivaler. Nordisk Film var medinvestor og distributør af Klovn Forever, der med mere end 500.000 solgte billetter blev den mest sete danske film i 2015. I Sverige solgte En mand som hedder Ove mere end 1,5 mio. billetter, og i Norge blev Bølgen set af 835.000.

Nordisk Film Biografer åbnede en ny stor biograf i shoppingcenteret Field’s i Ørestaden og havde sit bedste år nogensinde. Der blev solgt 6 mio. billetter i Danmark og 3,8 mio. i Norge, og Nordisk Film er markedsledende i begge lande.  

Nordisk Film samlede dets gaveforretning under navnet GoGift.com, som leverede omsætningsfremgang. Salget af PlayStation 4 oversteg forventningerne.