august-web

Anders Frithiof August skaber ny international thriller

30.11.2016

Nordisk Film Production er involveret i en ny, international dramaserie, "Embassy Down", der er skabt og skrevet af Anders Frithiof August og produceret af René Ezra og Tomas Radoor fra Nordisk Film. Red Arrow International står bag.

"Embassy Down" er en ny dramaserie i otte afsnit, der skal produceres i 2017, og som i Norden vil blive vist på streamingtjenesten Viaplay. Serien er skabt og skrevet af den prisbelønnede danske manuskriptforfatter Anders Frithiof August ("Arvingerne", "Bedrag") og det er Red Arrow International, som står bag.

"Embassy Down" skal produceres af René Ezra og Tomas Radoor fra Nordisk Film Production ("Krigen", "Kapringen", "Nøgle hus spejl "). Executive producers er den prisvindende Henrik Bastin ("Bosch", American Odyssey "), der er CEO for Fabrik Entertainment, som er en del af Red Arrow Entertainment Company, og Mikkel Bondesen ("Truth","Forbrydelsen", "Burn Notice"). Executive producere er også Amelie von Kienlin, SVP Scrited Acquisitions and Co-Productions hos Red Arrow International, og Melissa Aouate, Head of Development, Fabrik Entertainment.

Red Arrow International står for medfinansiering af serien og vil distribuere den på verdensplan. Co-produktions-partner på serien er MTG, der viser serien på sin video streaming-tjeneste Viaplay i Norden i 2018.

"Embassy Down" er et spændingsmættet drama, der finder sted i København. Det kombinerer action, en flerstrenget politisk thriller og menneskeligt drama. En fest for at fejre åbningen af USAs nye store ambassade bliver en krigszone, da terrorister stormer bygningen og tager gæsterne som gidsler.

"Embassy Down" bevæger sig mellem de to verdener i og uden for ambassaden under belejringen: Inde udforsker serien det komplekse forhold mellem gidslerne og deres fangevogtere. Udenfor ambassaden foregår et intenst og komplekst magtspil, mens pårørende til gidslerne og magthaverne støder sammen i forsøget på at løse krisen.

"Jeg er så heldig at arbejde med mennesker, jeg virkelig beundrer, og med "Embassy Down" har vi den overbevisende kombination af Anders Frithiof August med sin store erfaring om store tv-dramaer, samtidig med at René Ezra og Tomas Radoor bringer deres og Nordisk Films enestående filmisk tilgang og imponerende talent relationer til TV-verdenen. At have dem som vores partnere på projektet, sammen med det imponerende hold fra MTG, er en glæde! "Embassy Down" er ikke kun en stor thriller med international rækkevidde. Den berører også nogle af de store spørgsmål, vi i dag står over for som samfund," siger Henrik Bastin, Partner og CEO, Fabrik Entertainment.

Nordisk Film har for nyligt oprettet en TV-drama-afdeling og Tomas Radoor, der er producer hos Nordisk Film Production, siger:

"At være i stand til at fortsætte vores eksisterende samarbejde med Anders Frithiof August med en thriller af kaliber og størrelse som "Embassy Down" er vildt spændende. Med stærke partnere i Fabrik, Red Arrow og MTG fuldfører vi et langsigtet mål om at skabe en førsteklasses drama-serie med dyb kompleksitet og karakter."

"Embassy Down" er et spændingsmættet drama, der finder sted i København. Det kombinerer action, en flerstrenget politisk thriller og menneskeligt drama. En fest for at fejre åbningen af ​​USAs nye store ambassade bliver en krigszone, da terrorister stormer bygningen og tager gæsterne som gidsler.

"Jeg er så heldig at arbejde med mennesker, jeg virkelig beundrer, og med "Embassy Down" har vi den overbevisende kombination af Anders Frithiof August med sin store erfaring om store tv-dramaer, samtidig med at René Ezra og Tomas Radoor bringer deres og Nordisk Films enestående filmisk tilgang og imponerende talent relationer til TV-verdenen. At have dem som vores partnere på projektet, sammen med det imponerende hold fra MTG, er en glæde! "Embassy Down" er ikke kun en stor thriller med international rækkevidde. Den berører også nogle af de store spørgsmål, vi i dag står over for som samfund," siger Henrik Bastin.

Nordisk Film har for nyligt oprettet en TV-drama-afdeling og Tomas Radoor, der er producer hos Nordisk Film Procution, siger: