nordiskfilmbio

Årets julegave bliver en tur i biffen

24.11.2015

Både private og virksomheder giver i stor stil biografbilletter i julegave. Nordisk Film Biografer har allerede solgt 15 procent flere gavebilletter end sidste år på samme tid.

Spændingen er udløst: I rigtig mange firmagaver og under juletræet kommer der i år til at ligge biografbilletter. Nordisk Film Biografer har allerede solgt 15 procent flere gavebilletter end sidste år på samme tid.

Mange store filmtitler, nye digitale muligheder og et generelt fokus på gaver i detailhandelen er de vigtigste forklaringer på årets boom i salget af gavebilletter.

"2015 tegner til at blive et helt forrygende film år, og når der er mange titler, man gerne vil se, bliver der også købt flere biografgaver," siger Jacob Elkær-Hansen, som er salgs- og marketingdirektør i Nordisk Film Biografer.

Nordisk Film Biografer har mulighed for at levere gavebilletterne digitalt, hvilket betyder, at de er nemmere at distribuere og dele. De digitale billetter kan leveres næsten op til juleaften. Samtidig kan afsenderen få sit eget logo og budskab på billetterne, hvilket gør dem endnu mere attraktive, vurderer Jacob Elkær-Hansen.

"Detailhandelen har stort fokus på gaver, og det kommer biograferne til gode. 40 procent af de oplevelsesgaver, der sælges, er biografrelaterede, og en stor del af væksten i gavebilletsalget kommer herfra. Gavekortet.dk, Goodtimes og ikke mindst COOP sælger rigtig mange gaver i de kommende uger," siger Jacob Elkær-Hansen.

Fordelen ved gavebilletterne er, at de kan bruges over hele landet i en af de 46 deltagende biografer. Dermed er de både attraktive som gaver til familie og venner og som firmagaver for såvel lokale som landsdækkende virksomheder.

"Vi bruger gave- og gufbilletter fra Nordisk Film Biografer som oplevelsesgaver til vores medarbejdere – det er en værdsat gave," siger Dorte Haahr fra TDC Erhvervscenter.

Virksomheder kan starte julen med at finde gavebilletter på www.nfbio.dk/business.

For yderligere oplysninger kontakt venligst
Jackob Elkær-Hansen
Salgs- og marketingdirektør, Nordisk Film Biografer