web-carsten-20ellemo-20fotograferet-20af-20ivan-20riordan-20boll

Dansk Reklame Film får ny direktør

30.11.2017

Carsten Ellemo skifter fra MTG til Dansk Reklame Film, hvor han skal stå i spidsen for den fortsatte vækst.

42-årige Carsten Ellemo tiltræder 1. december som ny direktør for Dansk Reklame Film, der er ejet af Nordisk Film. Han skal videreføre og udvikle den danske biografreklameforretning, som de seneste seks år har præsteret to-cifrede vækstrater.

Carsten Ellemo har solid medieerfaring og et bredt netværk i mediebranchen. Han kommer fra en stilling som Business Director for Digital Sales i mediekoncernen MTG.Her har han været ansat i 17 år i forskellige kommercielle stillinger. Carsten Ellemo har tidligere siddet med tv-reklame og partnerskaber, men senest haft det kommercielle ansvar for MTGs digitale produkt, omfattende blandt andet Viafree.dk, TV3Sport.dk og TV3.dk.

”Biografreklame har oplevet solid fremgang de seneste år, og vi ser fortsat stort potentiale. Jeg er rigtig glad for, at vi kan sætte en kapacitet som Carsten Ellemo i spidsen for denne udvikling. Carsten kommer med en meget relevant erfaring, som jeg er sikker på, at Dansk Reklame Film kommer til at nyde godt af. Vi benytter samtidig lejligheden til at dele vores danske del af medieforretningen op, således at Airmagine fremadrettet refererer direkte til mig, mens Carsten kan have fuld fokus på Dansk Reklame Film,” siger Theis Hector, der er nordisk CEO for Nordisk Films medieforretning.

"Efter 17 fantastiske år i MTG er jeg stolt over nu at skulle overtage det daglige ansvar for Dansk Reklame Film og ser frem til at arbejde sammen med dygtige kollegaer. I en forbrugerhverdag med mange kommercielle indtryk, tror jeg på, at biografreklame har en kvalitet, der kan give et unikt bidrag på enhver medieplan. Et stilrent produkt med høj transparens og sikkerhed, hvor synlighed og impact er i særklasse og hvor brand building op ad premium content bør være det, alle annoncører med rette kan forvente," siger Carsten Ellemo.