allefortre-photocredit-ronnie-fridthjof

Fridthjof Film A/S præsenterer Alle for tre

20.04.2016

Knap 800.000 biografgængere har set de to første film, og snart kan publikum glæde sig til tredje ombæring af en af de mest populære danske filmkomedier i nyere tid. Fridthjof Film kan i dag offentliggøre, at ALLE FOR TRE ikke længere blot er en idé, men rent faktisk netop er startet optagelser og får biografpremiere torsdag d. 2. februar 2017.

Ikke alt er som det plejer
ALLE FOR TRE byder velkommen tilbage til Rasmus Bjerg, Mick Øgendahl og Jonatan Spang som de tre småforbrydere Timo, Ralf og Nikolai. Men ikke alt er som det plejer… Nikolaj er blevet lovlydig og har tilsyneladende fundet sin rette hylde som børnehavepædagog. Timo er blevet skilt fra Lonnie, og sagsbehandleren truer med at afbryde hans samkvemsret med sønnen Heino, hvis ikke han betaler de fem års børnepenge som han er bagud. Og hans bror Ralf er bare Ralf.

Men så dør brødrenes far Arno, og da det går op for Timo, at en ukendt bror i Italien er enearving til en værdifuld gammel motorcykel, tager han afsted med Ralf på slæb. Han skal ha fat i den motorcykel, så han har råd til at betale børnepengene og kan beholde Heino! Men i Italien kører det hele af sporet, da den ukendte bror Kim viser sig at være en søster. Og da motorcyklen samtidig er blevet inddraget af den lokale italienske pelsfabrikant og mafioso, må Timo og Ralf arbejde sammen med deres nyfundne søster for at lave deres største, vildeste og vigtigste kup til dato…

Sonja Richter som søster
I rollen som Kim er det lykkedes Fridthjof at sikre sig Sonja Richter. Kurt Ravn er tilbage som Arno, og i andre roller medvirker bl.a. Zlatko Buric, Kirsten Lehfeldt og Rikke Louise Andersson.

Som de to første film er ALLE FOR TRE instrueret af Rasmus Heide, som med 1,4 mio. solgte biografbilletter til sine første fire film er blandt de bedst sælgende danske instruktører overhovedet. Rasmus Heide har skrevet manuskriptet sammen med Jacob Tingleff efter en historie af Mick Øgendahl og ham selv. Anders August har været manuskriptkonsulent, og filmen er produceret af Fridthjof Film ved Ronnie Fridthjof og Mille Bjørke.

Gode meldinger fra Sydeuropa
Producer Ronnie Fridthjof udtaler:- Vi er lykkelige for, at det danske biografpublikum tog så flot imod de to første film. Vi går til ALLE FOR TRE med stor ydmyghed, men tror og håber, at vi kan lave den hidtil bedste film. Der er en fantastisk stemning på settet, og vi vil gøre alt for, at publikum nede i salen også vil få en god oplevelse, når de ser den færdige film om ni måneders tid.

Instruktør Rasmus Heide er også begejstret og supplerer:- Det er fantastisk at have alle samlet igen – og ikke mindst - at kunne tilføje så rutinerede kræfter til castet. Og så synes jeg, vi har fundet den helt rigtige historie, der kan gøre Alle for tre både sjovere og bedre end noget, vi tidligere har lavet.

ALLE FOR TRE er blevet til i samarbejde med TV 2, DFI (Markedsordningen), Den Vestdanske Filmpulje og Nordisk Film.  Filmens co-producenter er Radiator Film i Aarhus, Spiritus Movens Production i Kroatien og Croatian Audiovisual Centre. Filmen distribueres af Nordisk Film Distribution.