Allan Hansen er ny adm. direktør for Nordisk Film

Allan Hansen er i dag udpeget som ny adm. direktør for Nordisk Film.

Han afløser Michael Ritto, der efter eget valg forlader virksomheden. Efter en jordomrejse med familien, vil han fokusere på musik- og entertainment selskabet MBO Group, som Egmont og Michael Ritto ejer i fællesskab.

Allan Hansen (42) er med virkning fra i dag udpeget som adm. direktør for Nordisk Film. Allan Hansen begyndte i Nordisk Film i 1989. Han har i løbet af årene bl.a. været direktør for Egmont Film og ansvarlig for Nordisk Films spilforretning (herunder PlayStation). De seneste år har Allan Hansen været direktør for Nordisk Films film Distribution, der på nordisk plan indkøber, co-producerer, markedsfører og sælger spil og film til biografer, TV-stationer og detailhandlen – en succesfuld forretningsenhed med en omsætning på over 2 mia. kr.

"Allan Hansen har haft en central lederrolle i Nordisk Film gennem mange år. Han har drevet en stor og succesfuld del af Nordisk Film, og derfor er han den naturlige kandidat til at overtage det fulde ansvar for Nordisk Film efter Michael Ritto," siger Steffen Kragh, koncernchef i Egmont, der ejer Nordisk Film.

Allan Hansen glæder sig til den nye udfordring
"Nordisk Film er i dag en moderne medievirksomhed, som står strategisk stærkt i hele Norden. Jeg glæder mig til sammen med alle vores dygtige medarbejdere fortsat at skabe og fortælle gode historier til elektroniske medieplatforme," siger Allan Hansen.

Michael Ritto har været adm. direktør for Nordisk Film siden begyndelsen af 2006. I den periode er virksomhedens indtjening forbedret, og der er udviklet en række partnerskaber med filmproducenter i hele Norden.

"Jeg er glad for samarbejdet med Michael Ritto og den udvikling, han har bibragt Nordisk Film. Michael har lagt rammerne for en indholdsstrategi, der gør Nordisk Film til samarbejdspartner med mange filmselskaber i de nordiske lande, ligesom Michael har arbejdet hårdt med at positionere Nordisk Film i bredeste forstand. Jeg ser frem til at fortsætte samarbejdet med Michael gennem vores fælles virksomhed MBO Group," siger Steffen Kragh.

Michael Ritto glæder sig over valget af Allan Hansen som sin efterfølger.

"Det har været en spændende og udfordrende periode hos Nordisk Film. Jeg glæder mig over at have været med til at forbedre indtjeningen og definere en klar strategi for virksomheden, som jeg ved, der vil blive arbejdet videre med. Jeg vil gerne fremover fokusere mere på kreativ forretningsudvikling, og jeg fortsætter mit samarbejde med Egmont via mit ejerskab af MBO. Jeg har haft et tæt samarbejde med Allan Hansen siden 2006. Han har været en meget vigtig aktør i udviklingen af Nordisk Films strategi, og jeg glæder mig over, at han kan fortsætte det arbejde, vi er i gang med. Han er det helt rigtige valg til posten," siger Michael Ritto, der er på vej på en jordomrejse med sin familie.

Pressekontakt:
Egmont