BOOK OF SPELLS fra J.K. Rowling bringer magien til live i din stue på PlayStation3

I samarbejde med J.K. Rowling, verdens mest kendte børnebogsforfatter, har Sony Computer Entertainment Inc. udviklet en helt ny spilserie "Wonderbook", som lanceres til efteråret 2012. Det første spil i serien, "Book of Spells", tager dig med ud på en fantastisk rejse for at læse om og lære hemmelighederne at kende bag trolddomskunsten og besværgelserne – ligesom en rigtig elev på Hogwarts.

Sony PlayStation

Wonderbook: Book of Spells er den første titel, der bliver udgivet, som udnytter det nyskabende tilbehør til PlayStation3 –Wonderbook – som vil forvandle verden omkring dig med det nyeste inden for læsning og augmented reality-spil. Det er også første produkt i samarbejdet mellem Sony og Pottermore, J.K. Rowlings unikke webside, der kan bruges uden ekstra omkostninger, og som bygger en spændende onlineoplevelse op omkring læsningen af hendes kæmpesucceser med Harry Potter-bøgerne.

Wonderbook: Book of Spells indeholder nye og originale kapitler fra J.K. Rowling, som kommer til live, når du kaster besværgelser med din PlayStation®Move-bevægelsescontroller, der er forvandlet til din tryllestav. Tag ud på en fantastisk rejse for at læse om og lære hemmelighederne bag trolddomskunsten og besværgelserne – ligesom en rigtig elev på Hogwarts – når spillet udkommer i november 2012 i Europa.

J.K. Rowling fortæller: "Wonderbook: Book of Spells er det tætteste, en Muggle kan komme, på en rigtig tryllebog. Det var en fornøjelse at arbejde sammen med Sonys kreative hold om at vække mine besværgelser og nogle af historierne bag dem til live. Dette er et ekstraordinært apparat, der giver dig en helt uforlignelig læseoplevelse."

Andrew House, President og Group CEO hos SCE forklarer: "Partnerskabet mellem J.K. Rowling og Sony, og i særdeleshed Sony Computer Entertainment er et, som jeg personligt er meget begejstret for. Vi har ført et af verdens største brands inden for underholdning sammen med den mest succesrige børnebogsforfatter nogensinde."

Han fortsætter: "Vi tror, at Wonderbook: Book of Spells repræsenterer den næste revolution inden for historiefortælling, og vi er glade for, at PlayStation-teknologier kan vække endnu mere af Harry Potters univers til live på nye, spændende måder."

Wonderbook: Book of Spells er den første titel fra Wonderbook, den seneste tilføjelse til PlayStation-oplevelsen. Wonderbook bringer tusind historier til live i én fysisk bog med en helt ny serie af eventyr og oplevelser, som du kan udforske. Wonderbook er et kraftfuldt redskab for historiefortælling og fantasien, der bringer eksklusivt indhold til PlayStation 3-ejere på gribende, nye måder, hvor du bliver centrum for handlingen, og hvor augmented reality-teknologi forvandler verden omkring dig via PlayStation Eye. Titlerne vil trække dig ind i nye verdener og bringe mysterier og opdagelse ind i din stue, så du får chancen for at leve de historier, du elsker.