kollision-br-c3-b8dreneavaz-rolf-konow-web

Brødrene Avaz præsenterer stjernespækket cast til kommende dansk drama

06.11.2018

Brødrene Avaz’ næste spillefilm bliver det stjernespækkede danske drama KOLLISION (arbejdstitel) anført af Nikolaj Lie Kaas, den debuterende børneskuespiller Karla Sigrid Wienberg Avaz og Cecilie Stenspil samt Tommy Kenter, Henning Jensen, Sebastian Jessen, Rasmus Bjerg, Nicolas Bro, Charlotte Munck, Casper Crump, Jes Dorph og mange flere.

Brødrene Avaz’ produktionsselskab Rocket Road Pictures går om få uger i gang med optagelserne til dramaet KOLLISION (arbejdstitel). Det er Brødrene Avaz’ første film siden den succesfulde debut sidste år med Mens vi lever, der overraskede hele dansk film og solgte mere end 100.000 biografbilletter. Brødrene Avaz kan i dag præsentere det endelige cast til KOLLISION, som går i optagelse d. 23. november og får forventet biografpremiere i efteråret 2019. Takket været et tæt samarbejde med Den Vestdanske Filmpulje bliver filmen optaget i Aarhus og Nordjylland.

Ligesom Mens vi lever bliver KOLLISION instrueret af Mehdi Avaz, med Milad Avaz som manuskriptforfatter samt Misam Avaz, Kim Magnusson og Sara Victoria Pedersen som filmens producer-trio. Også denne gang er det lykkedes Brødrene Avaz at få Bent Fabricius-Bjerre om bord som komponist.

Historien

Da Leo og Olivia kastes ud i en krise, bliver deres niårige datter Liv kastebold mellem sin mor og far. Filmen er et bevægende drama, der udforsker en familie i opløsning og de beslutninger forældre træffer i forsøget på at finde mening og håb, når alt ramler. Filmen er inspireret af sande historier som brødrene har researchet i samarbejde med Foreningen Far.

Stjernecast med Nikolaj Lie Kaas i spidsen

Det er lykkedes Brødrene Avaz at samle en perlerække af dansk films største stjerner til de vigtigste roller. I hovedrollen som Leo kan publikum glæde sig til at se Nikolaj Lie Kaas, der lige nu hitter stort i Journal 64, den fjerde og sidste Afdeling Q-film med Kaas i rollen som Carl Mørck. Som Leos kone Olivia får Cecilie Stenspil sin første store filmrolle, og i den centrale rolle som den blot niårige Liv er der skuespillerdebut til Karla Sigrid Wienberg Avaz, datter af producer Misam Avaz.

Som Olivias magtfulde og stenrige far Harald ses Tommy Kenter, der senest har høstet stor ros som Phillip Salomon i Bille August’ biografsucces Lykke-Per, mens det bliver Henning Jensen, der skal spille Leos far Bjarne. Efter hovedrollen i Mens vi lever er Sebastian Jessen tilbage i folden hos Brødrene Avaz i rollen som Olivias krigstraumatiserede bror Frederik, mens andre centraler roller udfyldes af bl.a. Rasmus Bjerg, Nicolas Bro, Charlotte Munck, Albert Rudbeck Lindhardt (ungdomsskuespilleren fra bl.a. Der kommer en dag og Landet af glas), Jes Dorph, Casper Crump og mange flere.

KOLLISION er produceret af Rocket Road Pictures med støtte fra Det Danske Filminstitut under Markedsordningen. Filmen er co-finansieret af TV 2 og produceres med støtte fra den Vestdanske Filmpulje. Filmen distribueres herhjemme af Nordisk Film Distribution.