Casper og Frank offentliggør castet til deres nye komedie DAN-DREAM

Optagelserne til Casper Christensen og Frank Hvams kommende komedie DAN-DREAM (tidligere De første danske jordbær) er i fuld gang på Fyn. I dag kan produktionsselskabet bag filmen, Nutmeg Movies, og Nordisk Film Distribution offentliggøre filmens hovedcast.

Hovedcastet fra DAN-DREAM (fra venstre): Magnus Millang, Jelina Moumou Meyer, Frank Hvam, Stine Schröder Jensen, Jacob Lohmann, Mia Lyhne, Lars Hjortshøj, Peter Gantzler, Casper Christensen, Louise Yaa Aisin, Niclas Vessel Kølpin (liggende forrest). Fotograf: Per Arnesen

I en tidligere pressemeddelelse blev det fortalt, at Casper Christensen og Frank Hvam selv spiller to af de bærende hovedroller. Nu kan det afsløres at de øvrige bærende roller spilles af Magnus Millang, Mia Lyhne, Lars Hjortshøj, Peter Gantzler, Stine Schröder Jensen, Louise Yaa Aisin, Jacob Lohmann og Niclas Vessel Kølpin.

DAN-DREAM er en folkekomedie om Janteloven, som foregår i Danmark i starten af 1980’erne. Filmen følger en lille gruppe excentriske pionerer, der sætter sig for at gøre det umulige og skrive historie ved at udvikle verdens første elbil.

DAN-DREAM instrueres af den erfarne tv-mand Jesper Rofelt, som får sin debut som spillefilmsinstruktør. Han har været kreativt involveret som instruktør, konceptudvikler og/eller manuskriptforfatter på bl.a. Drengene fra Angora, Krysters Kartel, Onkel Reje, Live fra Bremen og Piger på Prøveløsladelse samt en række reklamefilm.

DAN-DREAM produceres af Nutmeg Movies v/ Jesper Zartov, som også stod bag succesen Klovn Forever, og filmen realiseres med støtte fra Det Danske Filminstitut, FilmFyn og TV2. Biografpremieren er sat til 30. marts 2017, og distributionen herhjemme varetages af Nordisk Film Distribution.