Christina Rosendahl indtræder i Nordisk Film Fondens Råd

Filminstruktør Christina Rosendahl indtræder i Nordisk Film Fondens Råd og skal være med til at styrke talenter og talentudvikling i den danske filmbranche.

Foto: E. Tobisch

”Udover at være en særdeles inspirerende person, besidder Christina en faglig dybde og en stor viden om filmbranchens univers. Med sine særlige kompetencer kan Christina bidrage til at virkeliggøre vores nye vision for Nordisk Film Fonden - at dygtiggøre talenter og fremme den gode filmfortælling,” siger Allan Hansen, adm. direktør i Nordisk Film.

”Jeg glæder mig meget til at være med til at hjælpe nye talenter til verden,” siger Christina Rosendahl og fortsætter: "Nordisk Film Fondens målrettede satsning på talentudvikling kan blive et rigtig godt bidrag til vores branche, og jeg glæder mig til at være med til at fremtidssikre vores flotte internationale anerkendelse”.

Christina Rosendahl er filminstruktør, uddannet fra filmskolen Super 16 i 2004. Christina har høstet fin anerkendelse for sit arbejde. Således modtog hun i 2003 BAADSGAARDS prisen for hendes dokumentar ”Stjernekigger” (2002). Filmen ”Supervoksen” (2006) modtog en ROBERT for bedste børne- og familiefilm i 2007 samt to internationale festivalpriser, ligesom “Pusling" (2008) har modtaget international anerkendelse. Hendes næste spillefilm “Idealisten" får premiere i 2015.

Yderligere information om Nordisk Film Fonden fås hos rådssekretær Charlotte Appelgren på fondsadministration@nordiskfilm.com.

Nordisk Film Fonden har siden 1992 eksisteret som et selvstændigt afsnit i Egmont Fondens fundats og har gennem de seneste 15 år uddelt mere end DKK 52.0 millioner til gavn for den danske filmbranche. Nordisk Film Fondens Råd består af adm. direktør for Nordisk Film Allan Hansen, direktør for Egmont Fondens Støtte- og bevillingsadministration Henriette Christiansen, producer i Nordisk Film Production Thomas Heinesen samt instruktør og manuskriptforfatter Christina Rosendahl.

Ansøgningsfristerne for Store- og Lille Isbjørn samt Isbjørnens Projektstøtteordning er henholdsvis 8. April 2014 kl. 12.00 og 21. August 2014 kl. 12.00.