Logo

RSS Print

Dansk Reklame Film fylder 30 år

Tøserne trutter en jubilæumsfanfare. Se det hele her.

Dansk Reklame Film kan i år fejre 30 års jubilæum, for i 1985 blev virksomheden etableret som en fusion mellem Gutenberghus Reklame Film og Dansk Biograf Reklame. Dengang var det også med de tre trompet-piger i front, som faktisk har været med helt siden 1957.
 
30-års jubilæet fejres resten af året, hvor Dansk Reklame Film vil lave sjove happenings med kunder og annoncører, ligesom de til september bliver inviteret til gallaaften i Imperial-biografen for at hylde de gode reklamer og vise den kommende Klovn-film.
 
Claus Brix har været administrerende direktør for Dansk Reklame Film i 4½ år, og han er lykkelig for den Valby-baserede virksomheds udvikling de seneste år.
 
”Det mest skelsættende har været, at vi ikke længere kun laver klassiske biograf-reklamer. Vi har omstillet os til også at lave datadrevet salg, reklamere på flere platforme og udvikle os digitalt. Man kan se det på Airmagine, som har været et kæmpe skridt på vejen,” siger Claus Brix og hentyder til projektet med ansigtsgenkendelse og reklameskærme, som kan ses i Københavns Lufthavn.
 
Biografreklamer stadig hovedfokus
For 30 år siden var det biografreklamerne, som Dansk Reklame Film var størst på. Sådan er det endnu. Virksomheden har oplevet en kontinuerlig økonomisk vækst gennem biografreklamerne – også over de seneste år, hvor nye konkurrenter og alternativer til biografen er dukket op.
 
”Vi har en viden om vores kunders kunder gennem datadrevet salg. Den benytter vi med succes i biografreklamerne, hvor vi finder ud af, hvad biografgængerne kan lide, og så tilpasser vi reklamerne ud fra det,” siger Claus Brix.

Fremtiden ligger på mobiltelefonen
Dansk Reklame Film har god grund til at fejre de første tredive år, men reklamevirksomheden kigger i lige så høj grad fremad, bedyrer Claus Brix.
 
”Det er et fantastisk jubilæum, som vi glæder os meget over. Vi er samtidig i en rivende udvikling på den digitale fase, hvor vi arbejder med de mobile platforme, for de er interessante supplementer til reklamerne. Gennem mobiltelefonerne kan vi arbejde med 1 til 1 interaktion mellem kunderne og annoncørerne,” siger han og uddyber, hvordan Dansk Reklame Film allerede har succes på mobiltelefonen.

”Man kan bl.a. se det i vores ’bio-spil’ inden filmene går i gang. Spillene har vi haft i lidt over et år, og på den tid har 250.000 personer downloadet mobil-app’en, som man skal bruge for at spille med. Vi vil arbejde meget mere med den slags bio-spil, for de giver helt nye muligheder for reklame,” forklarer Claus Brix.
 
Her kan du se og høre den originale fanfare fra Dansk Reklame FIlms tre trompetpiger: