web-casper-20bonavent

International profil bliver direktør for Nordisk Film Biografer Danmark

13.06.2018

Casper Bonavent flytter fra Dubai til Danmark, hvor han tiltræder som adm. direktør for Nordisk Film Biografer Danmark. Her skal han fortsætte udviklingen af biograf- og kundeoplevelser.

Det er en international profil med stærk erfaring fra underholdningsbranchen, der nu sætter sig i stolen som adm. direktør for Nordisk Film Biografer Danmark.

37-årige Casper Bonavent kommer fra en stilling som Director for Edutainment and Family Edutainment Centers ved Emaar Entertainment i Dubai. Han har tidligere arbejdet en årrække i Merlin Entertainments Group som bl.a. Director of Operations hos Legoland Malaysia Resort samt General Manager. Casper Bonavent er cand.merc fra Copenhagen Business School og tidligere sergent i Gardehusar Regimentet.

Som direktør for Nordisk Film Biografer Danmark skal Casper Bonavent fortsætte udviklingen af biografer og underholdningstilbud til de biografglade danskere.

”Vi er utrolig glade for, at vi har fundet Casper Bonavent, og at vi ramte et tidspunkt, hvor han var villig til at vende hjem til Danmark. Casper kommer med en unik international baggrund fra en branche, hvor kundeoplevelsen er i centrum, og han har tilegnet sig nogle discipliner, vi kan lære meget af,” siger Asger Flygare Bech-Thomsen, der er adm. direktør i Nordisk Film Biografer, der driver de største biografkæder i Danmark og Norge og som senere på året åbner sin første biograf i Sverige.

Casper Bonavent ser frem til at vende tilbage til Danmark, efter at have arbejdet i udlandet de seneste knap ti år. Og han glæder sig til at prøve kræfter med biografbranchen.

“I Nordisk Film Biografer står vi over for nogle spændende udfordringer, hvor der er et øget behov for kontinuerligt at nytænke biografoplevelsen i dens nuværende format samt skabe en mere holistisk og innovativ tilgang til værdiskabelsen for vores gæster før, under og efter besøget. Jeg glæder mig meget til at blive en del af Nordens førende biografkæde og være med til at fortsætte den meget positive udvikling, så vi skaber endnu bedre oplevelser på alle parametre,” siger Casper Bonavent.

Den nye direktør for Nordisk Film Biografer Danmark tiltræder 18. Juni 2018.