casper-christensen-og-frank-hvam.-foto-af-holly-stein

KLOVN FOREVER solgt til USA

23.09.2015

Det amerikanske distributionsselskab Drafthouse Films stod for distributionen af såvel den første Klovn-film som den forudgående tv-serie i USA. Nu har selskabet også købt distributionsrettighederne til KLOVN FOREVER, som således vil ramme amerikanske biografer og streamingtjenester i 2016.

Kort før den danske premiere på det næste kapitel i den forunderlige fortælling om Casper og Frank, kan sløret løftes for en stor nyhed: KLOVN FOREVER er nemlig blevet solgt til USA. Det bliver distributionsselskabet Drafthouse Films, der vil sikre, at amerikanerne til næste år vil får filmen at se, både i biograferne og på diverse streamingtjenester.

Drafthouse Films stod også for distributionen af den første Klovn-film og den forudgående tv-serie. Selskabets Chief Operating Officer James Emanuel Shapiro er nemlig stor fan af den danske duo:

”Vi ønsker at være en del af Klovn-foretagendet sammen med Frank og Casper, så længe de bliver ved med at lave film. Det er uden tvivl nogen af de sjoveste film, der nogensinde er lavet, og vi er stolte over at kunne dele dem med publikum.”

Filmbossen er langt fra den eneste i Hollywood, der er stor fan af Klovn. Sacha Baron Cohen – bedre kendt som Borat, Ali G og Bruno – har sagt, at Klovn er hans yndlingskomedie af alle i hele verden, og instruktøren og produceren Todd Phillips, der står bag film som Tømmermænd i Vegas, Starsky & Hutch og Road Trip, er sat til at producere en amerikansk version af Klovn med Danny McBride (Eastbound & Down) i hovedrollen.