Kongelig deltagelse ved gallapremieren på Kon-Tiki på Den Norske Opera

Den norske gallapremiere på storfilmen Kon-Tiki d. 23. august vil få et royalt islæt, da det netop er blevet bekræftet, at den norske konge og dronning vil være til stede.

Men det er ikke kun de royale, der har grund til at glæde sig til at se filmen.

"Over tusind mennesker har været med til at lave filmen om Thor Heyerdahl og hans episke Kon-Tiki-færd over Stillehavet. Vi glæder os meget til endelig at kunne vise Kon-Tiki i så storslåede omgivelser som Operaen, og til og med med Kongen og Dronningen i salen. Vi er stolte af filmen." – udtaler instruktør-parret Espen Sandberg og Joachim Rønning.

"En historie om seks mand på ni balsastokke over verdens største hav er og bliver et eventyr med optagelser i 6 lande over en periode på godt og vel 3 måneder. Det har vært et stort projekt i norsk og nordisk sammenhæng, og vi håber og tror, at det også opleves således når det skal møde publikum i august"- siger producent for Nordisk Film Production, Aage Aaberge.

Kon-Tiki er en af de største filmsatsninger i Norge med optagelser i hele seks forskellige lande. Filmen er instrueret af Joachim Rønning og Espen Sandberg og åbner filmfestivalen i Haugesund d. 18. august.

Nordisk Film er producent på filmen i samarbejde med Recorded Picture Company Ltd.

Kon-Tiki får dansk premiere d. 4. april 2013.