Mere "2900 Happiness" på vej

Nu snurrer kameraerne igen i Happywood-studierne i udkanten af København, hvor Nordisk Film optager 47 nye afsnit af TV3s største dramasatsning nogensinde – "2900 Happiness".

Den nye daglige serie på TV3 trak i efteråret 2007 et imponerende gennemsnitligt antal seere på 178.000 pr. afsnit til tv-skærmene i de danske hjem. Serien havde desuden en rating/share på 6,6/24 i efteråret 2007. Og dertil skal lægges, at serien har haft en positiv effekt på den øvrige TV3-sendeflade.

I det kommende efterår får seerne et gensyn med intrigerne i Hellerup. TV3 har bedt Nordisk Film TV om at producere 47 nye afsnit af den populære dramaserie, med en option på yderligere 47 afsnit. Hovedforfatterne er John Stefan Olsen og Carsten Rudolf.

Jacob Houlind, direktør i Nordisk Film TV, siger:
"Med '2900 Happiness' har Nordisk Film udviklet et dramaformat med internationalt potentiale. Seernes modtagelse af serien i efteråret 2007 viste, at det er lykkedes os at opfinde en helt ny genre i en hidtil uset god kvalitet. Anden sæson af "2900 Happiness" bliver den hidtil dyreste dramasatsning i TV3's historie, og jeg kan allerede nu love, at seerne får en produktion i absolut verdensklasse".

TV3's programchef Morten Mogensen siger:
"'2900 Happiness' har været en stor succes for os i efteråret og formåede at flytte seervanerne i tidsrummet kl. 19.30 til kl. 20.00. Det er derfor kun naturligt, at vi har ønsket at producere en ny sæson af serien."

Besøg seriens website: www.tv3.dk/2900

Billedmateriale
Venligst kontakt Nanna Lindhardt, Nordisk Film Kommunikation, +45 30 70 72 28.

NORDISK FILM er en del af Egmont og ledende indenfor udvikling, produktion og distribution af kreativt indhold i de nordiske lande. Aktiviteterne omfatter film, tegnefilm, musik, video, dvd, tv samt elektroniske spil. NORDISK FILM er indehaver af de nordiske rettigheder til distribution af Sony PlayStation og ejer biografer i Danmark og Norge. Derudover ejer NORDISK FILM selskaber inden for post produktion, filmlaboratorier og udlejning af broadcasting faciliteter. NORDISK FILM havde i 2006 en samlet omsætning på DKK 2640 mio. og beskæftiger 1.150 medarbejdere.