nicolai-20loft-20demring

Nordisk Film Biografer får ny CFO

12.11.2018

Nicolai Loft Demring skal som ny CFO udvikle finansfunktionerne i Nordisk Film Biografers samlede forretning samt understøtte den fortsatte vækst inden for biografområdet i hele Skandinavien.

Nordisk Film Biografer, der driver den største biografkæde i Danmark og Norge, har ansat Nicolai Loft Demring som ny Chief Financial Officer (CFO) per 1. december 2018. Han får det overordnede ansvar for at udvikle finansfunktionerne i såvel biograf- som reklameforretningerne.

Nordisk Film Biografer udvider de kommende år med nye biografer i Sverige såvel som i Danmark og Norge, og den kommende CFO vil ligeledes spille en central rolle i at understøtte den fortsatte vækst.

Nicolai Loft Demring (41) kommer til Nordisk Film Biografer fra en stilling som finance director hos B&O. Tidligere har han arbejdet 12 år i TDC, hvor han bl.a. har været senior vice president og CFO for TDC Channels. Han er uddannet cand.merc fra Copenhagen Business School.

”Vi er utrolig glade for, at Nicolai Loft Demring har sagt ja til jobbet som CFO for Nordisk Film Biografer. Nicolai kommer med en stærk CFO-profil og relevant praktisk erfaring, der kan styrke vores finansfunktioner til at blive en endnu stærkere business partner for vores biograf- og reklameforretninger,” siger Asger Flygare Bech-Thomsen, der er CEO for Nordisk Film Biografer.

”Nordisk Film Biografer er en stærk aktør i det nordiske marked, og jeg ser frem til understøtte de fortsatte vækstambitioner,” tilføjer Nicolai Loft Demring.

Nordisk Film Biografer er en del af Nordisk Film, som er ejet af mediekoncernen Egmont.