websofie

Nordisk Film ansætter stærk profil fra Interactive Denmark

18.09.2018

Sofie Filt Læntver tiltræder en nyoprettet stilling som Director of Partnerships i Nordisk Film Games. Hun skal blandt andet udvikle nye strategiske partnerskaber.

Siden 2017 har Egmont-ejede Nordisk Film, i regi af Nordisk Film Games, investeret omkring én milliard kroner i nordiske computerspilvirksomheder. Nu opruster Nordisk Film Games yderligere og tager næste skridt i forhold til at styrke eksisterende investeringer og udvikle nye strategiske partnerskaber.

Til at løfte den opgave er Sofie Filt Læntver per 1. oktober ansat som Director of Partnerships i Nordisk Film Games. Hun kommer fra en stilling som direktør for Interactive Denmark, en non-profit organisation hvis formål er at styrke spil- og interactive-industrien i Danmark. Sofie Filt Læntver er cand.mag i visuel kultur og innovation fra Københavns Universitet og har indgående kendskab til computerspilindustrien i Danmark og de øvrige nordiske lande.

“Vi har på kort tid opbygget en portefølje af seks computerspilfirmaer, og vi er klar på endnu flere investeringer. Men samtidig er det nu tid til at udvikle strategiske partnerskaber, som kan gavne både os i Nordisk Film Games, de enkelte computerspilvirksomheder og den nordiske spilindustri. Vi vil også styrke samarbejdet på tværs af vores investeringer og arbejde tættere med vores netværk af brancheeksperter. Sofie Filt Læntver kommer med stor viden, udviklingskraft og en eminent evne til at skabe netværk. Jeg er begejstret for, at hun har sagt ja til at komme med om bord,” siger Mikkel Weider, der er Managing Director for Nordisk Film Games.

“På kort tid er Nordisk Film blevet en markant spiller på computerspilområdet i Norden, og det bliver fantastisk spændende at være med til at udvikle den position yderligere. Jeg ser mange muligheder for samarbejder, forretningsudvikling og nye initiativer, som vil kunne styrke både Nordisk Film og skabe merværdi for vores spilvirksomheder, men også den nordiske spilindustri som helhed,” tilføjer Sofie Filt Læntver.