Nordisk Film indgår aftale på trecifret millionbeløb med Lionsgate

I forlængelse af at det amerikanske underholdningsselskab Lionsgate for nyligt overtog Summit Entertainment, har Lionsgate og Nordisk Film indgået en ny flerårig partneraftale, som betyder, at det fremover er Nordisk Film der sælger og markedsfører spillefilm fra både Lionsgate og Summit til de nordiske forbrugere.

Egmont-ejede Nordisk Film har gennem en årrække samarbejdet med Summit Entertainment, og har med stor succes lanceret selskabets til dato største blockbuster-serie, Twilight-sagaen, som samlet er set af mere end 4,6 millioner biografgængere i Norden. Senest har Nordisk Film også lanceret Lionsgates The Hunger Games og indtil videre solgt over 1,1 million biografbilletter, hvilket, relativt set, er et af de bedste resultater for denne film på verdensplan. Med den nye aftale udvider Nordisk Film det mangeårige samarbejde med Summit Entertainment til også at omfatte alle spillefilm fra Lionsgate. Aftalen er netop blevet annonceret under filmfestivalen i Cannes.

"Den nye aftale med Lionsgate styrker vores position som markedsleder indenfor independent film i Norden. Der er en stærk tendens i filmbranchen til, at blockbustere driver markedet, og samarbejdet med Lionsgate giver os en stabil pipeline af nogle af de kommercielt mest spændende film i verden - fra et internationalt filmselskab, som er ved at positionere sig blandt de førende på den globale markedsplads." siger Peter Philipsen, General Manager for Independent film i Nordisk Film.

Lionsgate og Summit har sammen et meget stærkt line-up af kommende titler som tæller "Catching Fire", den næste film i den globale francise "The Hunger Games", Sam Raimi's "The Possession", "The Last Stand" med Arnold Schwarzenegger i en af hovedrollerne samt den nye "Dirty Dancing" film, Summit's "The Twilight SAGA: Breaking Dawn del 2", som er den femte i rækken af den succesfulde globale franchise og som allerde har indtjent mere end $ 2,5 milliarder på verdensplan, "Step Up Revolution", "Red 2", "Now You See Me" og "The Tomb" med Arnold Schwarzenegger og Sylvester Stallone i hovedrollerne.

For yderligere information, kontakt venligst:
Peter Philipsen, General Manager Independent Film
peter.philipsen@nordiskfilm.com