pioneersweb

Nordisk Film investerer i dansk spilfirma

26.01.2017

Flashbulb Games er det første spilfirma, som Nordisk Films nye investeringsenhed, Nordisk Film Games, køber sig ind i. Flere investeringer forventes i løbet af året.

Egmont-ejede Nordisk Film tager nu det første skridt ind i den nordiske computerspilsbranche og køber en del af det danske spilfirma Flashbulb Games. Der er tale om en samlet investering på op til ti mio. kroner.

Flashbulb Games blev grundlagt sidste år af Rune Dittmer, Ole Teglbjærg og Mikkel Thorsted, som i ti år drev det succesfulde spilfirma Press Play, der blev solgt til Microsoft. Flashbulb Games har rettighederne til flere af de spil, som blev udviklet af Press Play, bl.a. “Tentacles: Enter the Mind”, “Max: The Curse of Brotherhood” og “Kalimba”. I øjeblikket arbejder Flashbulb Games på et nyt og ambitiøst spil, der har arbejdstitlen “Pioneers”.

“Flashbulb Games er en spændende virksomhed med et meget rutineret team. De har allerede lavet en række gode spil og bevist deres succes. Nu arbejder de på et nyt projekt, som vi synes er rigtigt spændende. Dette er vores første investering på det nordiske spilmarked, men vi forventer at kunne annoncere flere investeringer i løbet af 2017, og vi oplever generelt meget stor interesse fra computerspilbranchen,” siger direktør for Nordisk Film Games, Mikkel Weider.

Nordisk Film Games er en investeringsenhed i Nordisk Film, der blev oprettet I 2016. Målsætningen er i løbet af de kommende år at investere et trecifret millionbeløb i en række små og mellemstore computerspilsvirksomheder i Norden.

Hos Flashbulb Games glæder direktør Rune Dittmer sig over, at Nordisk Film bliver en del af ejerkredsen.

“Først og fremmest er det vigtigt for os, at vi nu kan fokusere al vores energi på at udvikle vores nye spil, så det kan ramme det internationale niveau, vi konkurrerer på. Samtidig er det virkelig gode nyheder for hele branchen, at Nordisk Film begynder at investere i spilindustrien, som har savnet en seriøs investor i den klasse,” siger Rune Dittmer.