web-20star-20stable

Nordisk Film køber op i svensk computerspilselskab

17.12.2018

Med en investering på godt 70 mio. kroner har Nordisk Film øget sin ejerskabsandel af det svenske computerspilselskab Star Stable Entertainment AB. Nordisk Film ejer nu 40 procent af selskabet, som står bag et globalt online-hestespil til børn og unge.

Nordisk Film øger sin ejerskabsandel af det svenske computerspilselskab Star Stable Entertainment AB. Nordisk Film har købt aktier for godt 70 mio. kroner (100 mio. svenske kroner) og ejer nu 40 procent af selskabet, der står bag online-hestespillet Star Stable Online, som har 14,8 mio. brugere i 182 lande.

Som led i strategien om at investere i talentfulde nordiske computespilselskaber købte Nordisk Film sig ind i Star Stable Entertainment AB i maj 2018. På det tidspunkt købte Nordisk Film aktier af selskabets største aktionærer. Nu, seks måneder senere og imponerede over Star Stable Entertainment APs performance, har Nordisk Film tilbudt at købe aktier fra alle aktionærer i selskabet og har således kunnet øge sin ejerskabsandel med 15 procent.

“Vi kan rigtig godt lide selskabet. Hele holdet præsterer meget flot, og efter at have været ombord i seks måneder var vi ikke i tvivl om, at vi gerne vil være endnu mere involveret i Star Stables videre rejse. Vi tror på, at Star Stable Online har potentialet til at nå nye markeder og tilbyde en fantastisk og eventyrlig oplevelse på hesteryg til endnu flere børn og unge over hele verden,” siger Martin Walfisz, der er senior partner i Nordisk Film Games.

“Vi er glade for, at Nordisk Film Games efter seks måneder nu styrker deres ejerskab af Star Stable. Det ser vi som en tillidserklæring til os om, at vi er på rette vej i vores mission om at skabe højkvalitetsunderholdning til piger og unge kvinder. Vi er kun lige begyndt vores episke rejse og er glade for, at Nordisk Film Games er med,” siger Johan Sjöberg, der er adm. direktør i Star Stable Entertainment AB.

Nordisk Film er en del af Egmont og førende i Norden inden for film, tv, biografer og computerspil. Siden 2017 har Nordisk Film – via Nordisk Film Games – investereret mere end én mia. kroner i foreløbig seks forskellige computerspilselskaber. Foruden delejerskabet af Star Stable Entertainment AB er Nordisk Film eneejer af svenske Avalanche Studios (Just CausetheHunter, Mad Max) og har minoritetspositiioner i svenske Raw Fury og de tre danske computerspilselskaber Flashbulb Games (Trailmakers), Multiverse (Kogama.com) og RETO MOTO (Heroes & Generals).