egmont-template-showfabrikken

Nordisk Film laver program for unge på YouTube

28.10.2015

Med underholdningsprogrammet ”Showfabrikken”, der er produceret i samarbejde med YouTube-netværket Splay, vil Nordisk Film lave indhold målrettet unge. Værterne er de mest populære danske YouTubers, og mere end 300.000 har allerede set de første afsnit.

Parodier på filmtrailere, tåkrummende interviews og skøre konkurrencer. Der er fuld fart på, når værterne Kristine og Albert byder velkommen til “Showfabrikken”, Danmarks første underholdningsprogram på YouTube. 

Det er Nordisk Film, som i samarbejde med Nordens største YouTube-netværk, Splay, har lanceret “Showfabrikken”. Målet er at producere indhold, som er rettet mod unge. 

“Den unge målgruppe rykker væk fra traditionelt tv og over på YouTube. Samtidig blokerer rigtig mange for online-reklamer. Vi vil gerne møde dem med noget indhold, som de aktivt har lyst til at opsøge. Derfor har vi valgt at samarbejde med de unge danske YouTube-stjerner, som er i direkte kontakt med målgruppen,” siger Tine Rahbek, der er Digital Marketing Manager i Nordisk Film Distribution.

Foreløbig er der produceret fire pilotafsnit af ”Showfabrikken”, og fra 29. oktober går programmet for alvor i luften og sender foreløbig frem til jul. Et afsnit varer cirka fem minutter, og der er premiere på et nyt afsnit hver torsdag. Og YouTube-brugerne har allerede taget godt imod ”Showfabrikken”. Pilotafsnittene er allerede set mere end 300.000 gange.

”Vi prøver noget, der – så vidt vi ved – ikke er gjort før i Danmark, og det ser ud til at ramme plet. Nordisk Film er klar afsender på programmet, men vi forsøger ikke at proppe vores film og biografbilletter ned i halsen på de unge seere – derimod vil vi på en humoristisk og nyskabende måde gerne være en del af den samtale, de har, om film og anden underholdning,” siger Stine Påskesen, der er Digital Manager i Nordisk Film Biografer.

Det er Nordens største YouTube-netværk, Splay, som producerer ”Showfabrikken” for Nordisk Film. Splay samler nogle af Danmarks største YouTube-stjerner, og en række af dem medvirker i ”Showfabrikken”.

”Nordisk Film går lige nu forrest med en storstilet og nytænkende content-strategi rettet mod de unge i alderen 13-24. Udfordringen er at nå den svære målgruppe og få dem i tale. Derfor har vi skabt ”Showfabrikken” – et video-baseret online community om underholdning til stede på alle sociale platforme.

Formålet er at underholde målgruppen i et program, der oplyser om alt det underholdning, der er tilgængeligt. Herunder, hvilket vi ser som en vinder-strategi, ikke bare Nordisk Films eget indhold, men alt, der er relevant for målgruppen.” siger Adrian Langer, som er COO for Splay Danmark.

16-årige Kristine Sloth er medvært på de første programmer af ”Showfabrikken”. Hun er en af de YouTubers i Danmark, som har flest følgere, og hun arbejder nu fuld tid med sin YouTube-kanal.

”Min YouTube-kanal har over det seneste år virkelig fået fart på, og samtidig får jeg enormt meget skøn feedback fra mine fans. ”Showfabrikken” er en sjov og fed mulighed, da det er en ny udfordring at være i en værtsrolle, hvor jeg på min egen kanal bare er mig selv. Samtidig er det fantastisk at se, at de har taget så godt imod ”Showfabrikken”, som de har,” siger Kristine Sloth.

”Showfabrikken” kan findes på
YouTube klik her
Facebook klik her
Instagram klik her 

Fakta om Splay
Splay er Nordens største YouTube-netværk, som samler de største YouTube-stjener. På Splay-kanalen finder man eksklusive programserier og samarbejder mellem en række af Danmarks populære YouTubers. Splay er blandt andet ejet af mediekoncernen MTG. Se mere på splay.tv

Kontaktinformation
Jesper Eising, pressechef,
Egmont og Nordisk Film +45 29603019 jesper.eising@egmont.com

Adrian Langer COO, Splay Danmark+45 28156606 adrian@splay.tv