JUL I BAKKEKØBING får premiere i danske biografer den 28. november

JUL I BAKKEKØBING, der fortæller historien om de elskede norske dukkefigurer Solon og Ludvig, har dansk premiere i dag.

Nordisk Films norske partnerselskab, Maipo, har meget stor success med deres julefilm om nordmændenes elskede dukkefigurer Solon og Ludvig, der har solgt 500.000 billetter i Norge. I aften får filmen dansk premiere med titlen JUL I BAKKEKØBING.

De danske filmanmeldere har allerede taget meget positivt imod filmen.

Jyllandsposten kalder den ”Årets julegave til børn og deres voksne (…) Det er så lunt og hyggeligt, at man næppe kan ønske sig mere af en julefilm” og giver filmen seks stjerner.

Ekko giver filmen fem stjerner og siger: "Det er så fint og rammende og morsomt for både børn og voksne."

Om filmen
De kendte figurer fra Bjergkøbing Grand Prix er tilbage i JUL I BAKKEKØBING.

Julen nærmer sig og vore tre venner ønsker sig mest af alt sne. Men da Reodor opfinder verdens kraftigste snekanon, havner den uheldigvis hos Bakkekøbings udspekulerede avisredaktør, som har lovet byen ny snerekord. Og mens snestormen raser stadig vildere, må vore tre helte gribe ind og forsøge at forhindre at alt og alle bliver begravet i sne.