webtheishector

Ny Nordisk CEO for Nordisk Films medieforretning

07.09.2017

Theis Hector, nuværende direktør for Dansk Reklame Film, bliver øverste chef for hele Nordisk Films medieforretning. Ny direktør for Dansk Reklame Film skal nu rekrutteres.

Theis Hector, 44 år, er udnævnt til Nordisk CEO for den samlede medieforretning i Nordisk Film. Theis Hector bliver dermed øverste ansvarlig for bl.a. Dansk Reklame Film, Media Direct Norge og Airmagine. Sidstnævnte står bag den første fuldt digitaliserede reklameløsning til bl.a. lufthavne – en intelligent reklameafvikling, der er i stand til at segmentere de rejsende på baggrund af real time-data.

Theis Hector kommer fra stillingen som direktør for Dansk Reklame Film og afløser Claus Rothoff Brix, der er rykket til Ekstra Bladet. Theis Hector har en solid baggrund i det kommercielle, både som selvstændig og i de seneste mange år hos Nordisk Film.

”Theis kender forretningen indgående, og han ved, hvad der skal til for at tage vores medieforretning til det næste niveau. Det er derfor naturligt, at han nu overtager den ledige stol som Nordisk CEO,” siger Asger Flygare Bech-Thomsen, CEO for Nordisk Film Biografer.

Den første opgave for Theis Hector bliver at rekruttere den rette afløser til stillingen som direktør for Dansk Reklame Film. En forretning, der de seneste seks år har oplevet en årlig tocifret vækst.

“Biografreklame har oplevet stor fremgang de seneste år, og vi ser fortsat stort potentiale. Vi har fuldt fokus på at udvikle forretningen og tilbyde nye attraktive muligheder, løsninger og services til vore kunder i Danmark og Norge. Jeg skal nu finde en direktør, der kan fortsætte væksten og udviklingen af Dansk Reklame Film. Samtidig vil jeg prioritere højt, at vi fortsat har fuld fokus på Airmagine, så vores platform, der allerede har vist ekstraordinære resultater i Københavns Lufthavn, bliver udbredt til flere lufthavne,” siger Theis Hector.