Ny adm. direktør i Dansk Reklame Film A/S

Den 1. februar 2011 tiltræder Claus Brix som ny adm. direktør i Dansk Reklame Film A/S.

Claus kommer fra en stilling som souschef for salgsafdelingen i TV2 Danmark med ansvar for TV2s nationale og regionale annoncører.

De seneste seks år har Claus været ansvarlig for salget i TV2 og har i alt 12 års erfaring fra mediebranchen med fokus på salg af reklamemedier.

Claus er 37 år og uddannet i afsætningsøkonomi fra bl.a. Copenhagen Business School.

I sin nye stilling hos Dansk Reklame Film A/S får Claus det overordnede ansvar for virksomhedens resultater samt den fortsatte udvikling og vækst i samarbejde med virksomhedens 18 medarbejdere.

I forbindelse med tiltrædelsen udtaler Claus Brix:
"Udsigten til at få mulighed for at være med til at præge og fortsat udvikle Dansk Reklame Film i et stadig mere dynamisk mediemarked er fantastisk spændende. Jeg ser frem til tage fat på de nye udfordringer og til at bygge videre på den succes, virksomheden har haft de seneste år, sammen med medarbejderne i Dansk Reklame Film."

Om udnævnelsen siger bestyrelsesformand John Amund Tønnes:
"Jeg er særdeles godt tilfreds med at kunne præsentere Claus som ny administrerende direktør for Dansk Reklamefilm A/S. Claus har en stærk baggrund indenfor ledelse og salg kombineret med et bredt netværk og mange års erfaring med det danske mediemarked. Hans faglige tyngde og passionerede væsen gør ham til den helt rigtige profil til at stå i spidsen for Dansk Reklame Film og drive udviklingen i de kommende år i samarbejde med kolleger og bestyrelse."

Dansk Reklame Film A/S blev etableret i 1985 ved en fusion mellem Gutenberghus Reklame Film og Dansk Biograf Reklame. I dag ejes Dansk Reklame Film A/S af Egmont. Dansk Reklame Film A/S' hovedprodukt er salg og distribution af biografreklame.