Palads Biografen åbner for nye sale

Skybruddet den 2. juli gik hårdt ud over Palads Biografen i København, som måtte lukke hele kælderetagen. Nu er etagen igen klar til brug efter en omfattende renovering.

Biografchef i Palads Biografen, Leon Bløndal, udtaler 'Vi har benyttet lejligheden til at optimere og gøre vores kælderetage endnu mere lækker. Alle fem sale har fået deres helt personlige præg og filmiske stemning. Sal 16, der rummer 142 pladser, har for eksempel fået nyt gulv, nyt sølvlærred og nye akustikpaneler'.

Digital og knivskarp filmkvalitet
I alle fem sale er der blevet installeret digitale kinomaskiner, der giver en langt højere billedkvalitet og en markant bedre filmoplevelse i biografen. Nordisk Film Biografer har valgt at installere digitale biografprojektorer fra Barco, som er den markedsledende producent af digitale projektorer til det professionelle marked. Barcos digitale biografprojektorer er markedets mest lysstærke og lyseffektive projektorer. Filmoplevelsen får således et markant kvalitetsløft, og man får en fuldkommen og knivskarp filmoplevelse.

Pixar lounge – en biograf i biografen
Som noget helt nyt har Palads Biografen også fået en Pixar Lounge i kælderetagen, hvor der hele tiden vil køre trailere og små filmbidder fra Pixars kendte univers. Pixar Loungen er indrettet med stemningsskabende belysning, figurer fra Pixars univers, bløde røde biografstole, et rigtigt biograflærred og kysserækker.

For yderligere information kontakt:
Salgs- og marketingdirektør Jacob Elkær-Hansen, Nordisk Film Biografer A/S, tlf.: 61 63 84 91, e-mail: jacob.elkaer-hansen@nordiskfilm.com
Biografchef Leon Bløndal, Nordisk Film Biografer A/S, tlf.: 61 63 84 50, e-mail: leon.blondal@nordiskfilm.com