north-redbull-1

Red Bull og North i ambitiøst partnerskab

05.11.2018

Nordisk Films og F.C. Københavns esportorganisation, North, indgår i dag i et partnerskab med et af verdens verdens mest populære livsstilsbrands - Red Bull. Aftalen løber i resten af 2018 og i 2019.

Samarbejdet betyder, at Norths esportsudøvere i endnu højere grad kan fokusere på at præstere i spillet, og samtidig udvikle sig som atleter igennem Red Bulls imponerende netværk og træningsfaciliteter.

- Hvis du som os vil være en toneangivende esportorganisation i Skandinavien og Europa, er du nødt til at arbejde sammen med store brands med store ambitioner og et stort reach i en målgruppe, der bliver stadig mere magtfuld. Derfor er matchet i mellem Red Bull og North perfekt, siger Christian Sørensen, direktør i North.

- Aftalen løber for resten af 2018 og 2019, men North har i samarbejde med vores ejere F.C. København og Nordisk film flere store ting i støbeskeen, som gør, at partnerskabet forhåbentlig fortsætter, siger North-direktør Christian Sørensen.

Udover at hjælpe Norths esportsudøvere i træning og kamp, drager North også fordel af Red Bulls stærke kommercielle kanaler. - Red Bull er store i både traditionel sport, motorsport og esport, hvor de leverer fantastiske kommercielle produkter, som vi glæder os til at blive en del af, siger Christian Sørensen og tilføjer, at Red Bull-kontorerne i hele verden kommer til at assistere holdet, når esportsudøverne tager på rejser til turneringer.

Red Bull er i Danmark blandt andet kendt for at samarbejde med kajakroeren René Holten Poulsen, triatleten Camilla Pedersen - og FIFA-spilleren August “Agge” Rosenmeier, der også spiller for North.