playstationregnvejr

Regnen bestemmer prisen på PlayStation

09.07.2015

Spilfirmaet PlayStation vil redde sine fans fra den utilregnelige danske sommer. Derfor lader de regnen bestemme prisen på spillekonsollen PlayStation 4. Jo mere det regner, des lavere bliver prisen. Ifølge DMI kan sommeren 2015 blive dårligere end normalt på trods af sidste weekends hedebølge.

Den danske sommer har indtil videre været en blandet affære. Først våd og kold, så meget varm, og nu ser det ud til igen at blive regnfuldt og blæsende. Ifølge DMI kan sommeren meget vel gå hen og blive dårligere end normalt målt på regn og temperatur.

Det tager PlayStations danske afdeling nu konsekvensen af med kampagnen #PlayStationRedderSommeren. Som del af kampagnen kan man få fingre i en PlayStation 4 med en særlig regnvejrsrabat – og jo mere det regner, des større bliver rabatten.

“Vi vil allesammen gerne ud i solen og på stranden, men indtil videre har sommervejret været en pose blandede bolsjer. Vi kan ikke fremtrylle solskin, men vi kan i det mindste hjælpe danskerne til at få nogle sjove indendørsoplevelser, når vejret ikke inviterer til grillaften eller strandtur. Derfor sænker vi nu prisen på vores PlayStation 4, afhængigt af hvor meget det regner,” siger Bo Michael Christensen, der er marketingchef for PlayStation Danmark.

Regnvejrsrabat i uge 29
Spilfans kan resten af juli følge med i vejret på PlayStations Facebook-side, der har en særlig regnmåler koblet op til officielle tal fra DMI. Rabatten på PlayStation 4 udløses tirsdag den 21. juli.

For hver to millimeter regn, der falder i uge 29, giver PlayStation kunderne 1 pct. rabat på en PlayStation 4 købt på Bilka.dk. Bliver der skybrud kan du dog ikke få en konsol til halv pris, idet rabatten maksimalt kan komme op på 10 pct., uanset hvor meget det regner. Tilbuddet gælder de første 500 kunder, der indløser rabatten.

DMI: Sommeren 2015 kan blive rigtig skidt

Selvom juli ligger midt i industriferien, falder der i gennemsnit 77,7 mm regn, hvilket gør den til den tredje mest regnfulde måned på året. Og ser man på data fra DMI kan sommeren 2015 risikere at blive alt andet end sommerlig:

"Maj og juni har været både vådere og koldere end normalt, og desværre viser vores statistik, at hvis sommeren starter koldt, bliver juli som regel også koldere end normalen,” siger klimatolog Michael Scharling fra DMI.

Du kan følge med i kampagnen og regnmåleren på: https://www.facebook.com/SonyPlayStationDanmark

Udover regnvejsrabatten lover PlayStation også præmieregn på deres Facebook-side, hvor fans kan deltage i konkurrencer om spil og spillekonsoller, der ligeledes vokser i størrelse og antal, jo mere det regner. Bliver det en rigtig våd sommer, udlodder PlayStation den sjældne 20-års jubilæumskonsol, som bliver solgt for flere tusinde dollars på eBay.

____________________________________

Sådan fungerer PlayStations regnvejrsrabat:
Rabatten gælder for en PlayStation 4-spillekonsol købt på Bilka.dk den 21. juli 2015.
Rabattens størrelse afgøres af, hvor meget regn der falder i uge 29 (13.-19. juli, begge dage inkl.) målt på DMI’s officielle landsgennemsnit.
For hver to mm regn, der falder i perioden, får man den 21. juli 1 pct. rabat på en PlayStation 4-konsol på Bilka.dk. Den maksimale rabat, der kan opnås, er 10 pct., uanset hvor meget det regner. Tilbuddet gælder for de første 500 kunder.
Rabatten gælder kun ved køb af en PlayStation 4-konsol på Bilka.dk den 21. juli.

Sådan er vejret i juli i gennemsnit
I gennemsnit falder der 77,7 mm nedbør i juli måned - Syd- og Sønderjylland får mest
4. og 11. juli er de dage, hvor der historisk falder mest nedbør i gennemsnit med 5,6 mm
14. juli er den dag, hvor der er i gennemsnit er faldet mindst nedbør med 0,6 mm
Nordjyderne får mest regn den 4. juli med 7,0 mm nedbør i gennemsnit
Fynboerne får mindst regn den 14. juli med 0,2 mm nedbør i gennemsnit
1. juli er i gennemsnit den koldeste dag med 15,9 grader
Den laveste temperatur lokalt er den 12. juli i Midt- og Vestjylland med 15,3 grader
29. juli er i gennemsnit den varmeste dag med 18,5 grader
Alle tal er baseret på klimadata fra DMI for årene 2001 til 2010.