Logo

RSS Print

SingStar-drømme hos millioner på Facebook

10.080 Facebook-brugere stemte på deres favorit-SingStar ved Nordisk Film Interactives seneste PlayStation-event. Med stemmerne har budskabet om SingStar potentielt nået mere end 1,5 millioner brugere på Facebook.

Af Ebbe Tølbøll Nielsen

"Syng Medinas "Ensom" via SingStar Danske Hits, bliv oploadet direkte til vores Facebook-side, og få dine venner og familie til at stemme på dig". Sådan lød budskabet for Interactives nyligt afsluttede SingStar Casting Event. 150 fanatiske SingStars stillede op og bragte kampagnen for SingStar Danske Hits til succes.

"Målet var at aktivere og involvere vores målgruppe og samtidig give dem en god oplevelse med SingStar Danske Hits. På denne måde skaber vi ambassadører, og vi når bredere ud via en viral effekt på de sociale medier. Med kampagnen har vi aktiveret over 10.000 personer i målgruppen, og det betragter vi som en succes", fortæller Mette Buhl fra Nordisk Film Interactive.

Hovedpræmien var en plads i spillets landsdækkende tv-spot sammen med blandt andre Medina, og i alt blev 55.675 stemmer afgivet – et resultat, der når langt i det elektroniske Facebook-univers. Hver gang en stemme afgives på Facebook, generes en automatisk besked i brugerens newsfeed, hvorved budskabet når ud til alle brugerens Facebook-venner.

"Vi har været i landets fire største storcentre og har indspillet 150 videoer i alt, og hvis vi siger, at hver af de 10.080 brugere, der stemte, i gennemsnit har 150 venner på Facebook, så har vi potentielt nået over 1,5 mio. personer ved bare én dags stemme", fortæller Mette Buhl.

Nordisk Film Interactive har siden 1995 fungeret som eksklusiv distributør af Sony PlayStation i Norden. Udgivelsen af SingStar Danske Hits er noget særligt, fordi det er den første SingStar-udgivelse til PlayStation 3, der udelukkende indeholder danske hits, og fordi Interactive har været med i en stor del af udviklingsprocessen fra bruttotrackliste til den endelige samling hits på i alt 30 sange.