webjens-20b-20arnesen

Venuepoint henter ny nordisk topchef hos Bonnier

02.02.2018

Jens B. Arnesen tiltræder den 1. marts 2018 som adm. direktør for billetvirksomheden Venuepoint, der står bag billetportalerne Billetlugen.dk, Eventim.se og Eventim.no. Han får til opgave at skabe yderligere vækst i Venuepoints samlede nordiske forretning.

Jens B. Arnesen er ansat som adm. direktør for den nordiske billetvirksomhed Venuepoint, som i Danmark står bag billetportalen Billetlugen.dk. Han tiltræder den 1. marts 2018 og kommer fra Bonnier Broadcasting, hvor han er country manager for streamingtjenesten og filmudbyderen C More Danmark.

Venuepoint er et joint-venture mellem Nordisk Film og CTS Eventim, som er Europas største operatører inden for billetsalg og live-intertainment med selskaber i over 20 lande, og har en målsætning om at blive den førende billetudbyder i Norden. Jens B. Arnesen skal have fokus på, at Venuepoint præsterer fortsat vækst og leverer stærke kundeoplevelser og øget billetsalg i det voksende marked for live-underholdning og kulturoplevelser.

”Vi er rigtig glade for, at Jens B. Arnesen slutter sig til teamet i Venuepoint, som han er den helt rigtige til at stå i spidsen for. Jens’ store erfaring fra mediebranchen er lige det, vi har brug for, når vi skal tilpasse den brede portefølje af services, vi har fået adgang til gennem partnerskabet med CTS Eventim, til det danske, svenske og norske marked,” siger Asger Flygare Bech-Thomsen, der er adm. direktør i Nordisk Film Biografer og medlem af Venuepoints bestyrelse.

Før han kom til C More Danmark, var Jens B. Arnesen salg og marketingdirektør i Berlingske Media med ansvar for abonnementssalg, detailsalg, marketing og kundeservice. Hos Berlingske Media har han også haft ansvaret for eCommerce og billetsalg til kultur-, sport- og businessevents. Han har desuden været bl.a. vice president i TDC og adm. direktør for Canal Digital. Jens B. Arnesen er uddannet på Copenhagen Business School suppleret med ophold på London Business School, INSEAD og Harvard Business School.

“Jeg ser frem til at arbejde sammen med dygtige og ambitiøse kolleger på at videreudvikle og styrke Venuepoints lokale position som en førende billetudbyder i Norden. Venuepoint har gennem 15 år opbygget en enestående lokal markedsekspertise og stærke partnerskaber med sine kunder. Med CTS Eventim som medejere – der bl.a. bidrager med avancerede og fremtidssikrede systemplatforme og løbende produktudvikling – har Venuepoint nu et endnu stærkere udgangspunkt for at være en attraktiv forretningspartner og sikre sine mange kunder den optimale billetløsning,” siger Jens B. Arnesen.