nyhed-waves1-887x499

WAVES får ny biograf

18.05.2016

I det populære indkøbscenter Waves åbner Nordisk Film Biografer en helt ny biograf. Biografen får 6 flotte sale og op mod 1.000 stole til at servicere de 5,6 mio. gæster, der årligt besøger centret.

”Området syd for København har rigtig mange indbyggere,” udtaler Lars Jørgensen, Direktør for Nordisk Film Biografer, ”og derfor har vi været på udkig efter etableringsmuligheder for en ny biograf. Her er valget faldet på områdets naturlige centrum – Waves. Der bor næsten 150.000 mennesker indenfor 10 minutters kørsel fra Waves, og det gør centret oplagt til en biograf”.

Biografprojektet udvikles i samarbejde med Waves, og biografen indføjes som en naturlig del af det eksisterende centerbyggeri.

Den nyeste komfort og teknik

Når man ser film i Waves, bliver det med alle de nyeste landvindinger i biografen. Nordisk Film Biografer er konstant på udkig efter mulige forbedringer af biografoplevelsen, og kun det bedste er godt nok, når man indretter en helt ny biograf. Derfor hentes stole fra Spanien, som leverer den bedste siddekomfort på markedet samt fremvisningsudstyr fra Belgien og USA. Lærrederne kommer fra Frankrig, og lydsystemet er fra Californien. Alt sammen håndplukket for at sikre, at alle gæster ser godt, hører godt og sidder godt. Derudover præsenteres landets største udvalg i slik og forfriskninger i en hyggelig og atmosfærefyldt foyer.

”Vi ser frem til, at det nye biografunivers bliver en del af Waves,” siger Torben Bloch, ejendomsadministrationsselskabet DATEA’s centermanager i Waves. ”En biograf giver liv til et center også om aftenen, og med de restaurationsmuligheder, som findes nu og skabes fremover i Waves, ser vi det som en oplagt udvikling at få en biograf i centret.”

Når de sidste godkendelser er i hus, starter byggeriet, og de første gæster bydes velkommen i efteråret 2017.

Danmarks største biografaktør
Nordisk Film Biografer er den største biografaktør i Danmark og sælger omkring 6 millioner billetter årligt. Nordisk Film Biografer findes i Århus, Aalborg, Randers, Herning, Esbjerg, Kolding, Næstved, Odense, Hillerød, Høje Taastrup, Frederiksberg, Lyngby og København. Nordisk film Biografer driver også 16 biografer i Norge. Se mere på nfbio.dk

For yderligere informationer kontakt:
Nordisk Film Biografer Country Manager. Lars Jørgensen, Nordisk Film Biografer, tlf.: 61 63 84 20 eller e-mail.
Salgs- og marketingdirektør Jacob Elkær-Hansen, Nordisk Film Biografer, tlf.: 61 63 84 91 eller e-mail.